Laborer commits suicide on rail track in Dammam

Photo Courtesy: www.mubasher.info

DAMMAM: An Asian laborer committed suicide by throwing himself under a Dammam-bound passenger train on Saturday.

“When the driver of the Train No. 6 saw a man in his 30s rushing toward the train shortly after it left Riyadh, he sounded the whistle repeatedly to warn him off, but he continued running on to the railway line,” said Public Relations Director of the Saudi Railway Organization (SRO) Muhammad Abu Zaid.

“The driver applied brakes but the train hit the man and six carriages passed over him.”  Abu Zaid added that the area where the accident took place was eight kilometers from the station and was protected with railings on both sides. The man climbed over the railings to jump on to the tracks. A large number of expatriate laborers from a cement factory live nearby, he said.

Railway police removed the body with the help of the Red Crescent. SRO apologized to the passengers for a two-hour delay in their journey because of the accident, he said. Last week, five Asian workers were killed in an accident on the Riyadh-Hofuf railway route.

Source: A1Saudi Arabia

 

عملية انتحار لوافد أمام قطار الدمام

Photo Courtesy: www.mubasher.info

أقدم وافد على الانتحار أمس بعدما ألقى بنفسه على السكة الحديدية أمام قطار الركاب رقم 1 والمتجه شرقا من الدمام إلى منطقة التخزين رقم 1 بالرياض.
أوضحت المؤسسة العامة للخطوط الحديدية بأنه في فجر أمس وأثناء وصول قطار الركاب رقم 1 المتجه شرقا من الدمام إلى الرياض إلى منطقة التخزين رقم 1 على بعد سبعة كيلو مترات من محطة الدمام، حدث دهس لوافد ألقى بنفسه على السكة الحديدية أمام القطار بشكل مفاجئ.
وقال مدير إدارة العلاقات العامة بالمؤسسة محمد خليل أبو زيد «فوجئ قائد القطار بشخص يمشي بالقرب من الخط الحديدي، وقد قام القائد بإطلاق صافرة التنبيه لإبعاده إلا أنه ألقى نفسه على الخط الحديدي تحت عجلات القاطرة بشكل سريع ما أدى إلى دهسه ووفاته على الفور».
وأضاف «وقع الحادث بالقرب من أحد مصانع الطوب حيث يعمل عدد كبير من الوافدين في هذه المنطقة الذين اعتادوا على مرور القطارات في رحلاتها المعتادة طوال اليوم، وهو ما يؤيد فرضية الانتحار من قبل الوافد»، مشيرا إلى أن الحادثة أدت إلى تأخر القطار قرابة ساعة وأربعين دقيقة في الموقع بسبب إجراءات الشرطة التي قامت بمباشرة الحادث ورفع الجثة بعد معاينتها ونقلها إلى مستشفى الدمام المركزي، فيما قامت المؤسسة باستبدال قائد القطار بآخر تقديرا للوضع النفسي له وحرصا على سلامة المسافرين.

المصدر: صحيفة عكاظ

Share via
Copy link
Powered by Social Snap